woensdag 29 november 2017

Sinterklaasontbijtje

Speculaas, mandarijntjes en chocolade, dat is waar ik aan denk bij sinterklaas. En met een overschot aan mandarijntjes kwam ik zo op dit makkelijk ontbijtje.

Het is snel te maken en is een licht maar toch vullend ontbijtje. Ik kon er toch tegen tot de lunch.  De pepernoot op de foto heb ik gemaakt met een zakje dat ik eens van iemand cadeau gekregen had. Het recept al ik hier dus niet delen.
Men egt altijd dat je foto's bij daglicht moet nemen maar als ik 's morgens ontbijt is er nog geen daglicht. Dus dan toch maar met de flits. Het ziet er dan wat fletser uit maar laat dat je niet tegenhouden.


Voor 1 ontbijtje
  • 2 mandarijntjes
  • 2 lepels chiazaad
  • Een half koffielepeltje speculaaskruiden
  1. Pel de mandarijntjes en mix ze in de blender tot mandarijntjessap.
  2. Roer er de speculaaskruiden en het chiazaad door.
  3. Zet een nachtje weg en 's morgens hoef je het ontbijtje maar uit de koelkast te nemen en op te smullen.
 OPMERKINGEN
  • Je kan het ook 's morgens maken.Laat het dan 10 minuten rusten voor je het opeet.
  • Om het sinterklaasgevoel volledig te maken kan je het afwerken met wat geroosterde amandelen of zelfgemaakte speculaas of pepernoten.
  • In kleinere porties is het ook een dessert. Voeg dan eventueel wat minder chiazaad toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...