zaterdag 3 juni 2017

Duurzaam cadeau

Een cadeautje voor iemand vinden is niet altijd even gemakkelijk. Je wil iets speciaal waar de ontvanger ook echt blij mee is, lang kan van genieten en vooral nog niet heeft. Daarnaast geef ik ook graag iets waar ik zelf achtersta. ZO geef ik mijn neefjes geen gevechtsspeelgoed maar wel boeken of Lego (city). Volwassenen zijn al iets moeilijker. Soms vraag ik wat iemand kan gebruiken of in het slechtste geval geef ik een envelopje met geld in. Maar er zijn ook leuke cadeautjes om te geven.
Als ik geen inspiratie heb geef ik ook al eens een bon voor de Oxfam wereldwinkel cadeau of een pakketje levensmiddelen uit de wereldwinkel (chocola, koffie, rijst, wijn, chips, olijfolie....) die iedereen uiteindelijk wel gebruikt. Maar soms heb k een gevulde kast en veel ideeën en maak ik iets leuk zoals op de foto.


De witte zak is een herbruikbare zak om groente en fruit te kopen in de supermarkt, zodat je geen plastic tasje moet gebruiken. Een brood past er trouwens ook in. Die heb ik gekocht bij kudzu. En fungeerde hier eigenlijk in plaats van inpakpapier.

De zak had ik gevuld met allerhande lekkers (eigenlijk gewoon wat ik in huis had) zoals:
Ik wou er ook nog vanille-extract bijdoen maar had geen klein flesje meer staan.
De etiketten heb ik ooit bijgehouden van een libelle (die ik altijd van mijn moeder krijg als zij er klaar mee is). En de potjes zijn gewoon oude verpakkingen uit de winkel. Weken in wat water, etiket eraf en goed wassen. Inmaak potten kopen is echt niet nodig.
Al bij al een goedkoop cadeautje waar de ontvanger toch heel blij mee was. Al zal niet iedereen blij worden van zelfgemaakt voedsel en herbruikbare tasjes.

Hebben jullie nog leuke cadeau ideetjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...