donderdag 15 augustus 2013

Zelfgemaakt vanille-extract

Ik weet niet echt of ik het extract, essence of aroma moet noemen maar het is in ieder geval een vervanging voor die 3 zaken in recepten.

Het recept komt op heel veel blogs voor maar meestal beginnen ze met flessen te steriliseren enzo. Ik heb normaal nooit vodka in huis en dit vanille-extract zou zowat onbeperkt houdbaar zijn dus waarom niet gewoon een hele fles maken? Veel makkelijker.
Dus heb ik dit een aantal weken geleden geprobeerd (27juli)


Nodig voor een grote voorraad
  • 1 goedkope fles vodka
  • 6 vanillestokjes
  1. Vul een jeneverglaasje met vodka
  2. Snij de vanillestokjes bijna doormidden
  3. Stop ze in de fles.
  4. Draai de stop er terug op en zet op een donkere plaats
  5. Schud de fles enkele keren per week
  6. na 2 weken is het vanille-extract klaar voor gebruik. En je kunt het heel lang bewaren.

Het jeneverglaasje wodka dat je eruit hebt gehaald kan je gewoon opdrinken of er zoals mij lekkere volwassenensnoepjes van maken

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Leuk dat je zelf vanille extract hebt gemaakt, ik hoop dat je je wellicht door mijn blog hebt laten inspireren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...