donderdag 6 april 2017

Voorraadkasttapenade

Eigenlijk heb ik altijd wel een goed gevulde voorraadkast. Zo heb ik altijd wel een voorraad van bokalen met zwarte olijven, gedroogde tomaat, passata, mais, kappertjes,... Daarnaast heb ik heel veel gedrooge peulvruchten, kruiden, graanproducten,... Zo kan ik altijd wel iets lekkers te voorschijn toveren. Zo als deze tapenade die veel lekkerder is dan ze eruit ziet ;-)
Er had "iemand" een bokaal zwarte olijven geopend terwijl er nog een bijna volle in de koelkast stond. En dus moest ik snel iets lekkers verzinnen met zwarte olijven.Met groene olijven had het er vast smakelijker uitgezien.


Voor een mooi potje


  • 20 zwarte olijven 
  • 2 teentjes look 
  • 5 gedroogde tomaatjes 
  • 3 koffielepeltjes kappertjes 
  • 1 lepel geweekte zonnebloempitten (ongeveer 2 uur)
  • Peper en zout 
  • Een scheutje olie van de tomaatjes 
  • Een scheutje azijn (of azijn van zelf ingemaakte courgette)
  1. Giet de zonnebloempitten af en laat uitlekken.
  2. Snij de knoflookteentjes in 4 
  3. Doe olijven, look, gedroogde tomaatjes, kappertjes en zonnebloempitten in een hakmolen en mix tot een gladde massa. 
  4. Proef en voeg peper en zout naar smaak toe. 
  5. Voeg een beetje olie en een scheutje azijn toe. Meng opnieuw
  6. Voeg eventueel nog wat olie toe tot je een mooie zachte tapenade krijgt.
  7. Bewaar in de koelkast 
 Lekker: op crackers of geroosterd brood, als dipsaus, bij pasta,... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...