zaterdag 4 maart 2017

Bountyballen

Sinds ik ontdekt heb dat je met peulvruchten lekker zoete snackballetjes kan maken wordt mijn oven ineens minder gebruikt. Waarom bakken als je ook zonder die elektriciteit iets lekker kan maken? Elke keer dat ik nu peulvruchten gebruik kook ik ineens wat extra om lekkere balletjes te maken.
Omdat ik altijd een fan ben geweest van bounty's leek het mij leuk om geween cacao en kokos te gebruiken om zo bountyballetjes te maken. En dat was een goed beslissing. Je kan deze snack ook in een grote hoeveelheid maken en de balletjes invriezen. Gewoon een uurtje of langer op voorhand de balletjes uit de vriezer halen en je kan er weer van smullen.


Voor 20 balletjes


  • 200gr zwarte bonen 
  • 40gr geraspte kokos 
  • 1 overvolle lepel cacaopoeder 
  • 3 lepels agavesiroop 
  • 1 lepel geraspte cacaoboter (optioneel) 
  • 1 lepel kokosolie
  1.  Doe alles samen in een kom
  2. Zet de staafmixer erin en mix tot een fijne massa
  3. Neem één twintigste van het deeg en rol er een balletje van
  4. Rol zo nog 19 balletjes. 
  5. Bewaar in de koelkast


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...