dinsdag 22 november 2016

Kastanjeroom

Toen ik naar de voorraad kastanjes keek vroeg ik me af of je daar ook plantaardige melk van zou kunnen maken. De enige manier om zoiets te ontdekken is gewoon proberen. Zo gezegd zo gedaan.

Met het idee dat je altijd nog water kan toevoegen maar moeilijk kunt weghalen gebruikte ik maar weinig water. En zo merkte ik dat het wel een heel mooie romige structuur kreeg. Geen kastanjemelk dus maar kastanjeroom.

Voor ongeveer 700ml kastanjeroom
  • 300gr gepofte en geschilde kastanjes
  • 600ml water
  1. Doe de kastanjes en het water in de blender en mix tot een gladde massa.
  2. Klaar.
OPMERKINGEN
  • Je kan de room gebruiken als saus bij pasta (een heerlijk recept volgt nog)
  • Verdun de room met wat water en je hebt kastanjemelk.
  • Voor een heerlijk ontbijt: snij een appel in blokjes, meng met 25gr havermout en overgiet met kastanjeroom een een beetje water.Zet een nachtje in de koelkast en geniet vaan een heerlijk ontbijtje.  
  • Als je niet weet hoe je kastanjes moet poffen: kijk dan even hier.

1 opmerking:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...