zondag 2 oktober 2016

Refugee walk

Ooit was ik heel sportief maar door veranderingen in mijn leven (hobby's die wegvallen, een lange afstandsrelatie, verhuizingen,....) is dat allemaal wat veranderd. Mijn sport beperkt zich tot in een straal van 5 km overal naartoe te wandelen of de fietsen (veel korte wandelingen van en naar bushaltes voornamelijk). In de zomer af en toe een  stevige wandeling of fietstocht maken en sinds september een wekelijks uurtje Zumba.

Wat ik vandaag ga doen is dus toch wel een hele uitdaging: ik ga 40 km stappen want ik neem deel aan "De Refugee walk." En dus ga ik straks door het prachtige Nationale park Hoge kempen wandelen. Samen met een paar collega's kwam begin september dit idee. We werken in Genk, we hebben een redelijk aantal vluchtelingen onder onze cursisten (waarvan een deel ook woont in het opvangcentrum waar we een rustpauze hebben) en we hadden er wel zin in. En zonder er al teveel over na te denken hebben we ons maar ingeschreven. Nu ben ik benieuwd hoe het gaat "lopen". Vooral omdat er na weken van mooi weer nu juist regen uit de lucht valt.

Hier in ieder geval een mooi filmpje

1 opmerking:

  1. Wauw, 40 kilometer is niet niks! Ik wens je heel veel succes en een fijne wandeling. Vanmiddag zou de zon er door komen, dus dat helpt denk ik ook.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...