donderdag 13 oktober 2016

Ontbijtsmoothie met rode biet, appel en gember

Rode biet en appel vind ik een uitstekende combo. Het aardse van de biet met het friszoete van een appel, mmmmm. Voeg daar nog wat gember voor pit bij en het kan niet slecht zijn. Dit plantaardig ontbijtje is een ideale start van de dag.
Omdat ik nogal vroeg de bus neem drink ik thuis meestal enkel een glas water en neem ik mijn ontbijt mee naar het werk. De smoothie is d pot rechts. De linkse pot is een kiwi en wat hazelnoten als tussendoortje.



Voor 2 porties


  • 15gr gember (3 grote schijfjes)
  • 240gr rauwe rode biet  (2 normale)
  • 140gr appel (1 normale)
  • 2 theelepels citroensap
  • 2 theelepels kaneel
  • Snufje zeezout
  • 50gr havermout
  • 15gr hennepzaad
  • Ongeveer 400ml water
  1. Schil de biet en de gember.
  2. Snij de biet en appel in kleinere blokjes (dat is makkelijker voor de blender)
  3. Doe de biet, gember, appel, havermout, hennepzaad, citroensap, zout en kaneel in de blender.
  4. Voeg ongever 200ml water toe en blendt tot een mooi geheel.
  5. Doe alles in ene pot. Doe de rest van het water in de blender en laat een paar seconde draaien. Giet bij de pot. Zo haal je makkelijk alles uit de blender.
  6. Geniet
OPMERKINGEN
  • Als je minder water toevoegt wordt het veel dikker. Zonder water moet je al een heel goede blender hebben denk ik.
  • Als je gen hennepzaad hebt kan je gewoon meer havermout toevoegen of iets anders wat je lekker vindt 
  • Een appel moet je niet schillen. Ik verwijder enkel het steeltje en het harige stukje onderaan. Het klokhuis mix ik mee. Weer minder afval.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...