zondag 28 augustus 2016

Review: restaurant AMI, Elsene

In een heel ver verleden (toen de dieren nog spraken) heb ik nog gestudeerd aan de VUB in Etterbeek. Na het ophalen van mijn diploma ben ik niet meer echt in de buurt geweest. Maar een vriendin van mij woont nu ergens op een studio in Etterbeek en ik ging haar bezoeken. Koken voor een veganist zag ze niet zitten en op mijn aanraden ging ze via happycow op zoek naar een restaurantje in haar buurt.

Dat werd dus Ami in de Rue Lesbroussart, dicht bij het Flagey. Een vegetarisch restaurant en een goede keuze. Geen foto's deze keer, mijn vriend is mijn gedrag al gewend maar andere mensen val ik daar niet mee lastig.

 
Eerste indruk
Het menu was enkel in het Frans verkrijgbaar. Voordeel is dat je dan meer een vakantiegevoel hebt en bijleert dat veganistisch "Vegetalien" is in het Frans. Nadeel is dat toch niet alle woorden duidelijk zijn, gelukkig werd er met een groen blaadje aangeduid welke gerechten veganistisch waren.
De inrichting met schoolstoeltjes en veel hout was mooi en als het niet zo'n dreigende hemel was geweest hadden we zeker op het tuinterrasje gaan zitten.

Wat we aten
We gingen beiden voor het menu van een soep en een burger (€9,50). Le soupe du jour was pikante linzensoep en dat pikante was niet gelogen, maar wel lekker.
Ik ging voor 1 van de 2 veganistische burgers, een Oriental. Hij was heel lekker maar zoals ook te lezen was op de kaart (ze raden bij grote honger 2 burgers aan) niet al te groot.
Er was nadien dus nog plaats voor een dessert maar er bleek spijtig genoeg niets veganistisch tussen te zitten.

Wat vonden we ervan?
Mijn vriendin die een gewone omnivoor is vond het lekker maar de soep toch iets te pikant. Ik vond de burger lekker maar nogal klein. Daarnaast vond ik het gebrek aan een veganistisch dessert persoonlijk wel een domper. De rabarbertaart had volgens mij bijvoorbeeld perfect veganistisch kunnen zijn.
De schoolstoeltjes waren wel mooi maar na een uur zitten wou je echt wel rechtstaan (misschien was dit ook de bedoeling natuurlijk).
CONCLUSIE: een leuk vegetarisch restaurantje waar nog wel wat verbetering aan het menu mogelijk is.

Zelf eens proeven?
Een website heb ik niet gevonden, ze hebben wel een facebookpagina met alle informatie erop. Het menu dat je daarop vindt is alleen niet helemaal hetzelfde als wat er nu in het restaurant is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...