donderdag 9 juni 2016

Rode bietensmoothie

Groentesmoothies zijn nog steeds hippe ontbijtjes. Zelf doe ik er soms aan mee maar vooral wanneer ik wat groenten heb waarvoor ik zo direct geen bestemming heb. Nu zit er al eens een krop sla in mijn groentepakket maar voor 2 personen vind ik dat soms toch wat veel, en sla kan je niet echt invriezen. Mr rotzooivrij eet geen rode bieten en steeds maar rode bietensalade wordt soms ook wat saai. Conclusie? Toch nog maar eens een ontbijtsmoothie met groenten maken en weeral bedenken dat het eigenlijk wel lekker is.
Eigenlijk dacht ik er 1 portie van te maken maar het was me toch wat teveel.Ik heb er dan maar 2 dagen van gegeten. Groenten die al 1 dag staan zijn nog steeds gezonder dan geen groenten. En weggooien is echt zonde.



Voor 2 porties
  • 1 rode biet
  • 1 banaan
  • handje bosbessen
  • een grote hand slablaadjes
  • 40gr havermout
  • 10gr hennepzaad (optioneel)
  • ongeveer 250ml water
  1. Zet 's avonds de havermout te weken in wat water. Schil eventueel de rode biet al en was de sla al
  2. Giet 's morgens de havermout af. Snij de rode biet eventueel in wat kleinere stukjes. Doe alles in de blender en mix tot een egale massa.
  3. Geniet direct of bewaar in de koelkast
  4. Voeg extra water toe als je de smoothie te dik vindt 
OPMERKINGEN
  • Zoals steeds kan je variëren met wat je in huis hebt
  • Als je blender niet zo krachtig is kan je best de biet al in kleinere blokjes snijden.
  • Havermout weken is niet noodzakelijk maar zou gezonder zijn




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...