dinsdag 26 april 2016

Rode bieten hummus

Dit weekend was ik bij mijn ouders en om de broodmaaltijd daar te kunnen eten nam ik maar zelf beleg mee. Het werd deze lekkere rode bieten hummus.
Mijn schoonzus wou wel proeven en vond het zeer lekker (gelukkig had ik voldoende mee). Mijn vader trok er (zoals te verwachten) zijn neus voor op de anderen waren te druk bezig met de overvloed aan keuze die er was om er iets van te merken. Maar ze hebben iets gemist ;-)

Voor een grote pot


  • 200gr gekookte kikkererwten (ongeveer 90gr droge) 
  • 200gr rauwe rode biet (ongeveer 1 grote) 
  • Peper en zout 
  • 1 lepel citroensap 
  • 2 lepels olijfolie 
  • Klein stukje gember 
  • 1 theelepeltje komijnzaad
  1. Schil de gember en de rode bieten. Snij de rode biet in blokjes
  2. Doe eerst enkel de rode biet in de hakmolen en draai tot je geen brokken meer hebt
  3. Voeg dan de andere ingrediënten toe en draai opnieuw tot je een egale massa heb.
  4. Proef en kruid bij naar smaak
OPMERKINGEN
  • ik ben dol op komijn sinds ik enkele jaren geleden voor het eerst komijnkaas at (voor de Nederlanders, in België is dit niet echt standaard kaas). Houd je minder van komijn? Experimenteer met andere kruiden
  • Bewaar de hummus in een afgesloten doos in de koelkast. Hij is minstens 5 dagen houdbaar.


1 opmerking:

  1. Oooh klinkt heerlijk. Hier eet ik vaak hummus met fijne kruiden mmm :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...