zondag 28 februari 2016

Review: linzenchips van Lima

Onlangs vertelde ik al dat ik nooit nog smaakjeschips eet, tenzij ik zeker ben dat er geen rotzooi inzit. Geen chips zou natuurlijk nog beter zijn. Zowel voor mij als voor het milieu. Maar zo af en toe geniet ik al eens van de bananenchips uit de wereldwinkel,een zakje zoute chips of een nieuwe ontdekking van mij in de natuurwinkel:
Biologische linzenchips met chilismaak van Lima.  

Wat zit erin? 
linzenmeel, aardappelzetmeel,aardappelmeel,chilikruidenmix (zeezout,paprika, look, ui,maismeel, koriander, fenegriek, lavas, chili) zonnebloemolie, kurkumapoeder (allemaal afkomstig van biologische landbouw)

 Deze chips is dus wel meer bewerkt dan gewone aardappelchips. De chips worden in de oven gebakken waardoor ze minder vet bevatten.

Smaak?
Linzenchips klinkt misschien raar maar dat proef je echt niet. Vriendje wist van niets en vond ze lekker. Ze hebben wel een pittige smaak waardoor je er echt niet veel van eet. Een zak gaat bij ons meer dan een week mee en nochtans zijn we wel snackers. Van textuur lijken ze een beetje op van die luchtige chips in dierenvorm ofzo.

Prijs?
Voor een zak van 90gr hebben we €1,79 betaald maar omdat we er lang mee doen viel dat wel mee. Je vindt de chips in natuurwinkels of webshops.

Conclusie?
Voor af en toe wel eens lekker. Een nadeel is natuurlijk dat je weer afval hebt en dat het toch een bewerkt product is. Een voordeel is dat je eens iets anders kunt snacken en door de prijs ga ik er in ieder geval maar heel af en toe van genieten.

PS: deze post is op geen enkele manier gesponsord.


1 opmerking:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...