maandag 5 oktober 2015

The frugal cook: giveaway

In de zomer had ik eens goed opgeruimd. Sommige dingen heb ik tweedehands kunnen verkopen, andere staan klaar om naar de kringloopwinkel gebracht te worden. Ik heb ook al eens grondig door een eerste deel van mijn boekencollectie gegaan. Sommige heb ik direct naar de lokale Little Free Library gebracht (in onze wereldwinkel), andere ga ik eerst nog eens lezen of heb ik ondertussen al eens gelezen. Er zijn echter ook boeken waarvan ik verwacht dat jullie er blij mee zullen zijn. Een duurzame giveaway dus ;-)

Een eerste is The frugal cook van Fiona Beckett. Frugal zou je kunnen vertalen als spaarzaam. Het is een Engelstalig kookboek vol leuke receptjes en tips. Geen vegetarisch of suikervrij kookboek maar wel een boek over bewaren van groenten, creatief restjes verwerken, goedkope menu's en slim inkopen. De gerechten bevatten standaard ingrediënten die je gemakkelijk vind, ook biologisch.
Er zijn zowel ontbijt-, lunch-,bak-,soep-, tussendoortjes,... recepten.


Doordat er aandacht is voor energie-efficiënt koken en het verwerken van restjes is het zeker interessant voor mensen die op zoek zijn naar duurzame ideeën. Achter in het boek staan er van allerhande ingrediënten tips om ze te bewaren en restjes te verwerken.

Omdat ik er al best veel uit geleerd heb geef ik mijn editie, die nog in prima staat is, aan 1 gelukkige.

Hoe werkt het
  • Laat gewoon hier een reactie achter met een spaarzame kooktip 
  • Doe dit tot 20 oktober
  • Een onschuldige hand trekt een winnaar uit de leukste ideeën
  • Zondag 25 oktober maak ik hier de winnaar bekend
  • Oh, het boek wordt enkel naar Nederland of België verstuurd omdat de verzendkosten anders te hoog oplopen voor mij ;-)
 Wil je toch al wat ideeën opdoen? Kijk dan eens op de blog van The Frugal cook (die spijtig genoeg niet meer bijgewerkt wordt)


2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het aanbod, maar ik pas voor kookboeken.
    Om toch een kooktip te geven: gooi je afgietwater over je stoep heen, het is een erg duurzame onkruidverdelger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil wel een kansje wagen!
    Op mijn frugalst ben ik wanneer ik zelf groentebouillon maak. Dat maak ik van bijv. stronken van broccoli, loof van wortels, loof van prei.
    Vervolgens maak ik van de 'echte' groente, groentesoep. Zo heb ik alles gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...