woensdag 2 september 2015

Veganistische Salade Niçoise

Eerst en vooral een bekentenis: dit is geen recept voor een echte salade Niçoise, ten eerste omdat hij veganistisch is en ten tweede omdat ik gewoon gebruikte wat ik voorhanden had en nadien pas de associatie maakte. Maar hij is zeker lekker en visvrij.

De vissmaak bekom ik door kappertjes en door gedroogde zeewiervlokken toe te voegen (hier salade de Pecheur van Lima), te vinden in de natuurwinkel.
De komkommer en de gele en zwarte kerstomaatjes zijn eigen kweek.

Voor 2 porties
  • 60gr boekweit (of andere granen naar smaak of een hoeveelheid aardappels)
  • 30gr gedroogde rode linzen (of andere peulvruchten)
  • 1 tomaat
  • Een halve komkommer
  • tiental (gele en zwarte) cherrytomaatjes (of een 2de tomaat)
  • 1 rode (punt) parika
  • een tiental Kalamata-olijven (biologische te koop bij Albert Heijn) (of zwarte olijven)
  • 3 theelepeltjes kappertjes
  • Paar blaadjes sla naar keuze of rucola
  • 2 lepels gedroogd zeewier
  • 2 lepels olijfolie
  • 1 lepel balsamicoazijn
  • Peper en zout
  1. Kook de boekweit en de linzen gaar. Giet af en laat afkoelen.
  2. Snij de komkommer, tomaat en paprika in blokjes
  3. Snij de kerstomaatjes en olijven in 4.
  4. Scheur de sla in stukken. 
  5. Meng de olijfolie en azijn tot een dresing en kruid met peper en zout
  6. Meng alles onder elkaar.
 Ik vermeld enkel waar ik producten haal, deze post is zeker niet gesponsord

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...