maandag 17 augustus 2015

Rode bessenconfituur

Soms heb ik ineens trek in rare dingen. Vaak gerechten die ik associeer met iets speciaal. Zoals hier een simpele boterham met pindakaas en confituur (jam voor de niet-Vlamingen). Toen ik klein was kende ik pindakaas niet, het was en is hier niet zo standaard als bijvoorbeeld in Nederland. De eerste keer dat ik pindakaas at was toen er een Amerikaanse uitwisselingsstudent bij ons was en dat speciaal gekocht werd. Die at pindakaas met rode vruchten confituur en zo leerde ik het dus ook eten.
Daar had ik nu zin in maar ik heb geen confituur in huis, dan maar zelf maken.


Voor ongeveer 4 boterhammen
  • 150gr verse rode bessen
  • 50ml water
  • 1 lepel agavesiroop
  1.  Was de bessen en verwijder de steeltjes
  2. Doe de bessen met het water en agave in een klein pannetje
  3. Zet op een zacht vuurtje en laat in ongeveer 20 minuten indikken. Roer regelmatig
  4. Serveer warm of koud
OPMERKINGEN
  • Dit is geen bewaar confituur. Hij blijft maar een paar dagen goed in de koelkast
  • Heb je geen verse bessen? Diepvries zal ook wel lukken maar dan moet je misschien minder water nemen 
  • Waarschijnlijk lukt dit net zo goed met aardbeien, kersen,frambozen,... of een mengeling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...