zaterdag 11 juli 2015

Verrassende boekweitsalade

Eerlijk duurt het langst dus ik zal maar meteen opbiechten dat het idee voor dit recept niet van mezelf komt, het stond namelijk op een papiertje bij mijn groentepakket maar ik vond het zo verrassend dat ik het hier toch wel wil delen. Natuurlijk had ik alles in mijn groentepakket zitten


Voor 3 porties
  • 60gr boekweit
  • 100gr tuinbonen (gedopt gewicht)
  • 100gr dadels
  • een halve rode biet + loof 
  • 5 blaadjes sla
  • een halve coeur de boeuf tomaat (of een hele normale tomaat)
  • een handje basilicum + etra ter garnerng
  • Zout en peper
  • 1 lepel (lijnzaad)olie
  • 2 lepels (appel)azijn
  1. Kook de boekweit zoals aangegeven op de verpakking. Zet opzij om af te koelen
  2. Kook water met een beetje zout in. Als het kookt voeg je de gedopte tuinbonen bij. Laat ongeveer 3 minuten koken. Giet e af en kruid met peper en zout
  3. Snij de dadels en tomaat in stukken
  4. Schil de biet en rasp. Was het loof en snij in reepjes
  5. Was de sla en snij in reepjes. Snij  de basilicum in reepjes
  6. Meng de azijn met de olie.
  7. Meng alles onder elkaar en kruid met peper en zout
  8. en een uurtje of langer in de koelkast en geniet dan van een heerlijke salade
OPMERKING
  • ik gebruikte hier verse dadels maar gedroogd zal ook wel lukken
  • lekker als diner, lunch of als voorgerechtje. Dan kan je eventueel de boekweit achterwege laten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...