woensdag 8 juli 2015

Rondje terras


Op blogs zie je al eens een rondje tuin langskomen. Nu ik een terras heb kan ik eens een rondje terras doen.
We hebben gekozen voor plastic potten omdat er daar gewoon meer keuze in was. Volgens het boekje moestuin in potten van Velt is dit ook geen probleem. Bijkomend voordeel van plastick potten is dat ze veel lichter zijn om te verplaatsen. Bij regenweer kunnen we de kwetsbare tomatenplantjes dan terug binnen zetten.
 Omdat we een dakterras hebben zouden onze potten en planten ook minder last hebben van vorst. 


De tomatenplantjes heb ik aangekocht bij een biologische kweker en staan nu in bloei. Misschien een beetje laat maar de aanleg van het terras duurde langer dan verwacht waardoor ze waarschijnlijk iets te lang in te kleine potjes hebben gestaan. Het zijn zwarte en gele kerstomaatjes. De basilicum komt van gewone zaadjes die ik eens gekregen heb. De black cherry heeft zelfs al 1 mini tomaatje hangen.



















De komkommer- en pompoenplant zijn ook biologisch gekregen plantjes. 


De komkommer probeer ik omhoog te binden. Dit weekend zat er een bijtje een heel tijd van het ene komkommerbloemetje naar het andere te vliegen dus ik hoop dat ze bevrucht zijn. Eentje is volgens mij wel al aan het groeien tot een komkommer


De pompoenplant gaat hopelijk niet te lang worden want die kan ik niet opbinden. Aan de andere kant wil ik wel zelfgeteelde flespompoenen hebben;-)

De biologische munt zat eens in mijn groentenpakket en leeft nog steeds.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...