vrijdag 31 juli 2015

Romige rode ijsjes

Eergisteren las je hier het recept voor papajabootjes met macadamianotenroom. Ik vermelde toen al dat ik met restjes, gekneusd fruit en een vuile blender iets anders ging maken. Het heeft even in de diepvries gestaan maar ik heb er gisterenavond van geproefd en het was lekker.


Voor 5 kleine ijsjes
  • 250gr fruit (hier jostabes, druiven, aardbei)
  • 150ml dikke macadamianoten melk met dadels
  1. Was het fruit
  2. Doe alles in de blender. Blenden maar 
  3. Verdeel het mengsel over ijsvormpjes en zet in de vriezer tot ze hard zijn.
OPMERKINGEN
  • Omdat het fruit gemixt wordt mag het minder mooi, te rijp fruit zijn.
  •  Ik maakte dit samen met de papajabootjes. Ik gebruikte de notenmelk die overbleef na het maken van de macadamianotenroom. Omdat ik die melk opnieuw in de blender gebruikte moest die tussendoor ook niet afgewassen of uitgespoeld worden. 
  • Varieer met fruit maar aardbei zorgt wel voor een lekker zoete smaak.
  • Makkelijke manier om overrijp fruit op te werken. En je kan het dan weer een tijdje bewaren in de vriezer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...