zaterdag 18 juli 2015

Review: Sara, bier met boekweit

Ik heb hier deze week nog geblogd over boekweit en hoe geweldig ik het vond.Toen ik bij een laatste bezoek aan de drankenhandel dit bier met boekweit vond wou ik het dan ook proberen. Het was mij eerst opgevallen door het bio-label erop.
De naam Sara is misschien afkomstig van Sarrasin, de Franse term voor boekweit (weer wat bijgeleerd want het staat op het flesje)

De fles
Fles van 250ml met een mooie etiket met biolabel (Europese herkomst). Er staat wel niet vermeld welke ingrediënten biologisch zijn en welke niet.
De ingrediënten zijn: water, mout, gist, hop en boekweit. Hoeveel van elk staat ook niet vermeld. Ik gok dat ze niet op volgorde staan want gist en hop zijn wel een superklein percentage van bier.
Het bier is gebrouwen door Brasserie de Silenrieux die blijkbaar nog andere biobiertjes brouwen, zoals Sara bruin en Speltbier. Misschien een tripideetje ;-)

De kleur
Mooie blonde kleur, weinig schuim maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn bierglas dat met gewoon afwasmiddel afgewassen wordt.

De smaak
Een lekker blond biertje. Smaakt niet te zwaar (is ook maar 6%). Je proeft niet echt iets van de boekweit. Smaakt eerlijk gezegd als een pintje maar dan verantwoord ;-)

Conclusie
Lekker licht biertje, ideaal voor op warme zomerdagen. Geen speciaal bier maar dat hoeft ook niet altijd.
Ik heb €1,35 betaald voor dit biertje en vond dit een schappelijke prijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...