dinsdag 7 juli 2015

Rauwe boekweitpap

Goesting in iets nieuws maar vooral geen zin om het fornuis aan te zetten? Ik wel en zo kwam ik op dit geweldig ontbijt. Rauwe boekweitpap als ontbijt. Gemakkelijk en lekker. Dit is vooral goed als je net notenmelk hebt gemaakt omdat de blender dan toch al vuil is.
Resultaat? Een lekker, fris, rauw, veganistisch, rotzooivrij ontbijt. 
Ik heb het hier gemaakt met fruit dat ik in voorraad had maar je kan volop ander fruit gebruiken. Je kan ook de pap maken met enkel boekweit en notenmelk in de blender en er 's morgens verse stukjes fruit doorsnijden. Maar met rabarber leek me dat niet zo lekker.

Voor 1 portie
  • 200ml amandelmelk
  • 30gr boekweit
  • 1 lepel rozijnen
  • 1 banaan
  • 1 rabarberstengel
  • beetje citroensap (optioneel)
  1. Week de boekweit 2 uur.
  2. Giet door een zeef en spoel even.
  3. Doe alles in de blender en mix tot een gladde massa.
  4. Zet in de koelkast tot 's morgens.
  5. Ga buiten ontbijten en geniet ;-)
OPMERKINGEN
  • Met 200ml melk heb je een drinkbare dikke pap.Heb je liever iets vaster? Neem dan minder melk.
  • Wil je liever 's morgens vers fruit? Doe dan alleen de geweekte boekweit, rozijnen en notenmelk in de blender
  • Week eventueel een paar dadels met de boekweit en gebruik deze in plaats van rozijnen.
  • Terrasana verkoopt rauwe rozijnen en amandelen waardoor het echt helemaal rauw is.
  • Ik gebruikte hier citroensap omdat de banaan anders een lelijke kleur geeft 's morgens. Het is dus niet noodzakelijk.
  • Gebruik van fruit gewoon wat je in huis hebt. Het rabarberseizoen loopt stilaan op zijn einde
Zie je rauwe boekweitpap zitten? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...