zondag 15 maart 2015

Portobelloburger met ovenfrietjes

Iets wat ik al vaak was tegengekomen in kookboeken en op internet was een portobelloburger. In paats van een hamburger bak je dus een belachelijk grote paddenstoel in de pan. Nu had ik eens portobello's in mijn groentepakket en was vriendje die niet zo zot is van champignon-achtigen weer een paar dagjes naar de heimat. Dus gisterenavond was het moment om een portobelloburger te proberen. Gecombineerd met ovenfrietjes leek me dit heel lekker en eigenlijk nog belachelijk simpel ook.
Sorry voor de slechte foto maar ik was mijn fotocamera ergens vergeten en merkte dat pas toen het eten klaar was en omdat ik nog met een simpele gsm rondloop gaf dat volgende foto.

Voor 1 persoon
  • 1 portobello
  • 1 uitje
  • een dikke snee speltbrood (of een speltbroodje ofzo maar natuurlijk rotzooivrij)
  • 1 gewassen blaadje sla
  • olijfolie
  • peper en zout
  • tijm of kruiden naar keuze
  1. Snij de ui in ringen, halve ringen of snippers
  2. Borstel de portobello
  3. Rooster het brood
  4. Verhit olijfolie in een pan en fruit de ui
  5. Haal de ui uit de pan,voeg nog wat olie toe en bak de portobello (met deksel op de pan) een drietal minuutjes aan elke kant. kruid elke kant met wat peper, zout en tijm
  6. Beleg het brood met wat gebakken ui, sla en de burger.
  7. Serveer met ovenfrietjes of iets naar keuze (zie hieronder) en eventueel wat suikervrije ketchup (Smaakt) of veganaise
Suggesties voor bijgerechtjes

Polentafrietjes








 Chili-cheese chips








 Geroosterde herfstgroentjes








Ovenfrietjes met groenten tussen








 Hasselback aardappeltjes








Wat zou jij kiezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...