donderdag 19 maart 2015

Mexicaanse salade

Lunchtijd is bij mij meestal saladetijd. Leuk toch om op zo'n lekkere manier voldoende groenten te eten. Met salades kan je zoveel variëren als je wil en daar houd ik wel van.
Voor dit gerecht gebruik ik mais want dat hoort gewoon in een Mexicaanse salade vind ik. Zorg er wel voor dat je altijd biologische mais koopt.


Voor 2 porties
  • sla
  • 100gr mais
  • 150gr gekookte kidneybonen
  • 1 avocado
  • 50gr quinoa
  • 10 zwarte olijven
  • Pilipilipoeder, chilivlokken, jalapeno, tabasco,... iets pittig dat je in huis hebt dus en naar smaak.
  • 2 lepels olijfolie
  • een halve rode ui
  1. Kook de quinoa zoals aangegeven op de verpakking en laat afkoelen.
  2. Doe de mais in een een vergiet (en de kidneybonen als die uit een blik komen) en spoel af met water.
  3. Was de sla en snij in reepjes, snipper de ui en snij de olijfjes in halve ringen.Schil de avocado en meng alles
  4. Meng de olijfolie met iets pittig (ik koos voor tabasco) en eventueel wat peper en zout, en giet dit over de salade.
  5. Garneer eventueel nog met tuinkers of verse kruiden naar keuze.
Tip: bonen weken en koken vraagt veel tijd. Kook ze daarom in grotere porties en vries in porties in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...