maandag 2 maart 2015

Groene tip: een beetje minder zoeken...

Een korte groene tip die je zelf niet echt gaat voelen maar als meer mensen dit zouden weten en doen is het op wereldschaal toch weer een kleine verbetering.

Elke keer als je via google (of een andere zoekmachine) iets zoekt moeten de servers van deze zoekmachine jouw opdracht verwerken. Hiervoor hebben ze elektriciteit nodig. Als je rechtstreeks via de adresbalk naar het juiste website-adres gaat is die extra elektriciteit niet nodig.

Ik ben zo iemand die nochtans veel via de zoekbalk in mijn browser naar websites ging waarvan ik de url goed genoeg wist (vb de standaard, delijn, nmbs, ...). Maar vanaf nu is dat verleden tijd. De zoekmachine gaat alleen nog maar gebruikt worden als ik geen website adres heb.
Je moet het alleen maar weten natuurlijk.

ps: ik weet dat veel mensen die een compleet zinloze tip gaan vinden omdat dit echt heel weinig verschil maakt maar uiteindelijk moet ik hiervoor niks comfort inbrengen. En vele kleintjes veranderen meer dan helemaal niks doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...