dinsdag 3 maart 2015

Chocolademouse met tofu

Nog geen 2 weken geleden stond hier een recept voor gezonde chocolademousse en nu heb ik weeral en nieuw recept. Dat was eerder toevallig. Ik mak nogal vaak notenmelk volgens dit recept. Vandaag was ik hazelnootmelk aan het maken en bedacht ineens dat ik mijn nieuwe fijne zeefje misschien kon gebruiken om de melk eens te filteren (wat ik normaal niet deed want ik had geen fijne zeef en een kaasdoek moet altijd weer gewassen worden). De zeef werkte zeer goed maar nu zat ik opeens met een hoop notenprut. Wat konden we daar mee doen?
Voor 3 porties
  • 120gr tofu
  • 100gr hazelnotenprut (wat overblijft in een zeef als je zelfgemaakte hazelnootmelk maakt)
  • 30gr dadelpasta (of dadels)
  • 50ml hazelnootmelk
  • een lepel rauw cacaopoeder (of meer  naar smaak)
  • Eventueel nog cacaonibbs en hele hazelnoten om te decoreren
  1. Snij de tofu en dadelpasta in blokken
  2. Doe de tofu, notenprut, dadels, cacao en melk in een kom en mix fijn met de staafmixer (of gebruik een hakmolen maar de mijne zat in de afwasmachine)
  3. Verdeel in potjes en decoreer
OPMERKING: Vriendje vond het niet zoet genoeg en heeft nog een lepeltje ahornsiroop doorgeroerd. Al was dat maar nadat ik gezegd had dat er tofu in zat. Toen vond hij het direct minder lekker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...