dinsdag 10 maart 2015

Appel ice-tea

Ik heb de zon gezien dus tijd om te fietsen. Mijn fiets is zaterdag nog vakkundig gerepareerd en ondertussen heb ik er reeds een eerste ritje naar school opzitten. Bij een fietstochtje hoort voldoende water maar als ik intensief sport (26km bijvoorbeeld) mag het wel eens iets specialer zijn.
Tijd voor ice tea dus. Nu alleen nog terug wachten op weer zoals afgelopen zondag.

De kleur is misschien niet geweldig, de smaak gelukkig wel.

Voor 1,2 liter
  • 1,2 l kokend water
  • 2 zakjes appelthee
  • 2 lepels appelstroop zonder suiker
  • klein stukje gember
  1.  Schil de gember en snij in kleine stukjes
  2.  Doe ze samen met de theezakjes in een grote kan
  3. Giet er het water bij en roer er de appelstroop door.
  4. Haal na 5 minuten de theezakjes uit de kan. Laat de thee afkoelen
  5. Giet over in flessen en bewaar in de koelkast
  6. Drink zo koud mogelijk. (Ik heb ooit eens ergens een champagnekoelding gekregen dat ik gewoon rond mijn drinkfles doe)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...