donderdag 5 februari 2015

Tofu feta

Sinds ik tofu ontdekt heb ben ik er leuk mee aan het experimenteren. Dit recept is een mengeling van een aantal receptjes die ik online vond. Supermakkelijk maar je moet wel wat geduld hebt.
Het resultaat is lekker door een zomerse salade of om een veganistische pasta wat te pimpen. Om zo 'uit het vuistje te eten' vond ik het toch wat minder.
Omdat het blokjes zijn lijkt het wat meer op feta maar volgens mij kan je dit ook als vervanger  van mozzarella zien.
Ik heb duidelijk goed met het potje geschud ;-)



Voor 100gr tofufeta
  • 100 gr tofoe
  • 1 lepel olijfolie
  • 1 lepel balsamicoazijn
  • 1 teentje knoflook
  • peper en zout
  • Provençaalse kruiden
  1. Snij de tofoe in blokjes
  2. Snij de knoflook fijn
  3. Meng de olijfolie en azijn in een glazen potje
  4. Roer er ook een snufje peper en zout door, samen met kruiden naar smaak
  5. Roer de tofoe erdoor. Zet een deksel op het potje en zet een nachtje in de koelkast (schud af en toe eens een beetje met het potje)
  6. Klaar of bewaar nog een paar daagjes in de koelkast

 OPMERKINGEN:
  • De balsamico kan je ook vervangen door extra olie maar ik ging het gebruiken in een recept waar ik ook balsamico  zou gebruiken en dan leek het me wel lekker. Zonder balsamico krijg je natuurlijk een mooiere kleur
  • Voeg buiten look nog extra smaakmakers toe. Zongedroogde tomaatjes lijkt me ook wel lekker of misschien kappertjes om het een zoutere smaak te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...