zondag 1 februari 2015

Kokosmakronen

Gisteren was ik bij een vriendin gaan helpen ijs maken op de klassieke manieren, met veel eigeel dus. De eiwitten moest ze niet hebben maar mij leek het een ideale manier om eens kokosmakronen te maken. Snel klaar en superlekker. Zelfs vriendje vond het niet erg dat hij daarvoor op zondagochtend gewekt werd door een elektrische klopper. (als hij wakker is laat ik hem eiwit kloppen op een duurzamere manier, met de hand dus, maar zelf vind ik dat iets teveel van het goede).
Voor 20 koekjes (rara waar zijn die op de foto....)
  • 8 eiwitten
  • 25gr kokosbloesemsuiker
  • 280ge geraspte kokos
  1. Verwarm de oven voor op 180C en bekleed een bakplaat met een bakmatje of bakpapier
  2. Klop de eiwitten net stijf, zeker niet te lang kloppen.
  3. Klop er dan snel de kokosbloesemsuiker door
  4. Klop er ook snel de geraspte kokos door.
  5. Maak met behulp van 2 lepels hoopjes op de bakplaat (ik heb in 2 keer moeten bakken en had dus 10 hoopjes per bakplaat)
  6. Zet ongeveer 20 minuten in de oven. 
  7. Laat afkoelen op een rooster en bewaar in een luchtdichte doos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...