woensdag 25 februari 2015

Abrikozen-havermoutkoekjes -Project 1001

Ik had weer zin om iets lekkers te bakken en aan de hand van waar ik zin in had en wat er zich in de kast bevond kwam ik uit op nummer 617 van project 1001, apricot flapjacks.
De smaak en textuur is van een mueslibar maar het deed me ook wat aan granola denken. Dus als je het verkruimeld heb je lekkere abrikozen granola ;-)


 Voor 12 porties
  • 140gr gedroogde abrikozen
  • 100gr kokosolie
  • 55gr water
  • 50gr ahornsiroop
  • 225gr havermout
  • 2 lepels sesamzaad
  • 2 lepels sinsaasappel-extract*
  1. Verwarm de oven voor op180C
  2. Snij de abrikozen in kleine stukjes
  3. Doe het water, de kokosolie,sinaasappel-extract en de ahornsiroop in een pannetje en verhit tot de olie gesmolten is
  4. Roer er de rest van de ingrediënten door.
  5. Verdeel dit mengsel over een grote bakvorm (ik gebruikte een rode taartvorm), eventueel ingevet
  6. Zet ongeveer 20 minuten in de oven.
  7. Laat afkoelen in de vorm en breek in stukjes
* Sinaasappel-extract maak je op dezelfde manier als vanille-extract. Als je het niet hebt kan je het ook weglaten of vervangen door een lepeltje sap.
  1. Neem een propere glazen bokaal
  2. Vul deze met sinaasappelschillen (liefst biologisch)
  3. Giet er vodka bij tot de bokaalvol is
  4. Draai het deksel erop en zet op een donkere plaats
  5. Af en toe eens schudden met de de bokaal en na een week of twee is je extract klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...