zondag 4 januari 2015

Maaltijdomelet

Na lange en kortere logeerpartijen bij (schoon)familie moeten we weer terug in ons ritme komen. Gelukkig was de diepvries al weer wat aangevuld.
Voor de vakantie had ik namelijk nog een groentepakket besteld en toen bleek ineens (vriendje was het vergeten te melden) dat we een dag later bij de schoonfamilie verwacht werden. Dus de bloemkool, selder, prei en wortelen gingen in stukjes gesneden de diepvries in. De champignons, witloof en veldsla heb ik dan maar meegenomen.
En dus stond ik hier op de eerste zondagavond van 2015 een variaties van groentjes uit de vriezer te halen.


Voor 2 personen
  • Een paar roosjes bloemkool
  • 1 kleine wortel in schijfjes gesneden
  • Een handje preiringen
  • een paar stukjes rode paprika
  • 4 sneetjes tomaat
  • 2 kleine aardappels
  • 5 eieren (die op moesten)
  • een paar blokjes chorizo (idem)
  • 5 zwarte olijven
  • een halve sjalot
  • 1 teentje knoflook
  • 2 handjes geraspte kaas
  • olie of boter
  • kruiden naar smaak
  1.  Schil de aardappels en snij ze in schijfjes. Kook ze gaar. Voeg even voor het einde de bloemkool en wortelen toe. Giet af en laat uitlekken
  2. Snipper de sjalot en de look
  3. Snij de chorizo fijn
  4. Snij de olijven in halve ringen
  5. Klop de eieren los met wat peper en zout
  6. Verhit olie in een pan en bak hierin de sjalot, look, aardappelschijfjes, bloemkool, wortelen, en paprika voor een minuutje of 2
  7. Giet dit op een bord
  8. Verhit opnieuw olie in de pan en giet het eimengsel hierin. Als de bodem een beetje gebakken is gooi je de aardappelen, groenten, chorizo en olijven erbij
  9. Verdeel tot slot de tomaten over het mengsel en bestrooi met wat geraspte kaas
  10. Zet een deksel op de pan en laat in eenpaar minuten garen op een heel zacht vuurtje
  11. Snij in kwartjes en geniet ervan
OPMERKINGEN
  • Er zijn 1001 variaties mogelijk natuurlijk. 
  • Door de aardappel in de omelet hoef je er geen brood bij te eten. Dit is ook handig om restjes aardappel op te maken
  • De chorizo kan je zeker ook weglaten. Ik was een tijd terug zo blij dat ik chorizo zonder e-nummers gevonden had (tijdelijke actie bij de Aldi) dat ik er direct 2 had ingeslagen, alleen had ik er eentje uit het oog verloren en had ik nu nog een week om deze op te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...