maandag 24 november 2014

Rodekoolsalade

Omdat er gisteren een hartige rode kooltaart op het menu stond moest ik nog iets doen met de rest van de kool. Georganiseerd als ik ben was ik natuurlijk 2 dingen tegelijk aan het maken. Maar de salade heb ik vandaag pas geproefd.

Voor 2 grote porties
  1. een kwart rode kool
  2. 200gr aardappels
  3. 1 sinaasappel
  4. enkele blaadjes sla (optioneel)
  5. 3 lepels sinaasappelsap of pompelmoessap
  6. 2 lepels lijnzaadolie (of andere)
  7. peper en zout
  8. een handje pecannoten of walnoten
  1. Schil de aardappelen, snij ik kleine blokjes en kook of stoom gaar (ik combineerde dit met het stomen van de rode kool voor de taart en deed de aardappelen dus in een ander bakje van de stoomkoker). Laat afkoelen
  2. Snij de rode kool in kleine stukjes
  3. Snij de sla in reepjes
  4. Schil de sinaasappel en snij in stukjes
  5. Meng de afgekoelde aardappelen onder de sla, rode kool en sinaasappel
  6. Meng het citrussap met de olie, kruid met peper en zout.
  7. Werk de salade af met de dressing en gehakte noten.
OPMERKINGEN
  • Ik had roze pompelmoessap open staan en gebruikte dit.
  • De aardappelen kunnen ook weggelaten worden of vervangen door bijvoorbeeld boekweit
  • Ik heb deze salade voor 2 dagen gemaakt. Dus morgen kan ik nog eens smullen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...