vrijdag 1 augustus 2014

Vakantiereceptjes - Pruimenmilkshake

Ik ga op vakantie en ik neem mee... van alles natuurlijk maar ook een kleine basis gezonde voedingsmiddelen zoals: een potje suikervrije muesli, vers fruit (pruimen en perzik), verse groenten (roma tomaten, boontjes, courgette, ui, lente ui, ....), rijstwafels, hazelnoten, een pak speltbloem (ik was eigenlijk van plan speltmeel mee te nemen maar ik had me vergist), een zakje wijnsteenzuurbakpoeder, een beetje garam masala en santen.

Verder vond ik het ook een goed idee om wat van mijn conservenvoorraad op te gebruiken. Dat zijn blikken die ik ooit gekocht heb maar nu eigenlijk niet meer echt gebruik. Zo nam ik een blik linzen en ananas op siroop mee.
Omdat we natuurlijk op een huis gingen passen stonden er ook daar nog restjes in de koelkast zoals eieren, melk,kaas en broodbeleg.
Op vakantie gaat het er bij ons vaak wat losser aan toe en hier waren we in de buurt van vriendje zijn familie en vrienden dus zijn we ook een paar keer gaan eten. maar ik heb ook een aantal lekkere gezonde dingen gemaakt:

  • hartige ontbijtpannenkoeken
  • clafoutis met pruimen
  • boontjescurry met courgette
  • ovenschotel met groenten
  • pruimenmilkshake
  • einde vakantie gazpacho 
De recepten zal ik de volgende dagen uittypen (als ik nog aan mijn potloodkrabbels uit kan) maar de pruimenmilkshake is makkelijk en zal ik hier al typen.

Voor 1 portie
  • Een groot koude glas (plantaardige) melk
  • 2 paarse pruimen
  • een lepel honing
  1. Ontpit de pruimen
  2. Doe alles in een blender en mix tot een glad geheel
  3. Drink meteen of zet eerst nog een kwartiertje in de diepvries voor een koud drankje
Omdat er op ons vakantieadres nog halfvolle melk was heb ik die gebruikt maar je kan natuurlijk notenmelk of andere melk gebruiken om het veganistisch te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...