woensdag 13 augustus 2014

Kokostruffels

Bij de Marokkaanse winkel vond ik vandaag dadelpasta voor een mooie prijs (niet biologisch, dat wel). Volgens de verkoper zit er geen suiker in, enkel dadels. Ik heb er thuis eens van geproefd en het smaakt echt naar dadel en niet extreem zoet. Je voelt er ook nog echt de textuur van de dadels in dus ik geloof hem. Ik denk dat dadelpasta iets liever is voor mijn blender en hakmolen. Ander voordeel is dat ik dadels dan niet moet weken en ontpitten. En dus ging ik er meteen mee aan de slag


Voor 15 truffels
  • 3 lepels dadelpasta
  • 2 lepels kokosolie
  • 1 lepel rauwe cacao
  • 1 lepel cacao nibs
  • 1 lepel geraspte kokos + extra als garnering
  1. Doe alle ingrediënten in de hakmolen en hak tot een fijne massa
  2. Zet het eventueel even in de koelkast (hangt van de temperatuur af) het moet stevig maar kneedbaar zijn
  3. Strooi een wat geraspte kokos in een kom of bord
  4. Draai bolletjes van de pasta uit de hakmolen en rol door de geraspte kokos
  5. Doe in een afsluitbaar potje en zet een uurtje in de koelkast alvores er van te smullen
  6. Bewaar ook in de koelkast
 OPMERKINGEN:
  • Heb je geen dadelpasta? gebruik dan gewone dadels tot je een gewenste structuur krijgt
  • Niet zo'n fan van kokos? Laat de geraspte kokos dan weg en rol de bolletjes door iets anders (gehakte noten, sesamzaadjes, cacao nibs,....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...