maandag 11 augustus 2014

Gazpacho-ijs

In de zomer vind ik gazpacho super lekker maar op een bepaald moment heb je dat toch ook weer genoeg gehad. Ik had op dat punt alleen nog gazpacho staan. Tijd om er iets speciaal van te maken. Ik herinnerde me dat ik ooit eens ergens tomatenijs had zien staan. Dus maakte ik van mijn restje gazpacho (die dan ook nog eens gemaakt was van restjes groenten) een heerlijke gazpacho granita.

Voor 4 kleine porties
  • 1 tomaat
  • 1/4de komkommer
  • 1/2 teentje look
  • 1/8ste ui
  • 1 lepel olijfolie
  • 1 kopje water
  • peper,
  • zout
  • Provençaalse kruiden
  1. Doe alles in de blender en laat draaien tot er gen grote stukken meer inzitten
  2. Giet de gazpacho in een diepvriesschaaltje
  3. Zet in de vriezer voor minstens 3 uur en ga 4 tot 5 keer roeren
  4. Serveer mooi als verfrissend hoofdgerecht. 
 OPMERKING: als klein voorgerechtje was dit heerlijk en speciaal maar ik denk dat als je er een hele bak van gaat opeten het na een tijd ook wel gaat tegenstaan.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...