woensdag 16 juli 2014

Peerijsjes

Vriendje at vroeger vaak de perenijsjes uit de Lidl. Volgens hem zit er ook echt peer in, misschien is het waar maar er zit zeker en vast ook rotzooi in. Dus heb ik zelf maar perenijsjes gemaakt. En ze zijn super lekker.


Voor 4 ijsjes van 90ml
  • 2 peren 
  • ongeveer 150ml water
  • 1 lepel perenstroop
  1. Schil de peren en verwijder het klokhuis
  2. Doe alles in de blender en laat draaien tot het een gladde massa is
  3. Giet over in ijslolly vormpjes
  4. zet een vijftal uurtjes in de diepvries
  5. Klaar
OPMERKINGEN
  • de peren zaten in mijn fruitpakket, ik heb geen idee wat voor peren het waren, in ieder geval geen conference
  • de perenstroop is optioneel. Je kan die ook weglaten of vervangen door ander zoet. Ik vrees dat de kleur wat mooier had geweest zonder stroop.
  • ik gebruikte de schenkstroop van Vrolingen die enkel met peren en water gemaakt is,zonder toevoegingen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...