vrijdag 11 juli 2014

Chili-cheese chips

Voor vanavond stond er (nog maar eens) biefstuk met ovenfrietjes en salade op het menu. Op de Vlaamse feestdag mag dat natuurlijk ook. In de keuken bedacht ik dat er nog Parmezaan in de koelkast stond. Ik besloot er dan maar iets anders van te maken.Chips bedoel ik hier in Engelse zin,wat wij frieten noemen natuurlijk. Maar chili kaas ovenfrietjes klinkt toch iets minder.


Bijgerecht voor 2 personen
  • 3 grote aardappelen
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 halve ui (of en hele als hij klein is)
  • 2 lepels olijfolie
  • 3 lepels heel fijne Parmezaanse kaas
  • Chilivlokken
  • Peper en zout
  1. Verwarm de oven voor op 200C
  2. Was de aardappelen en snij elke aardappel in 8 partjes (frieten)
  3. Snij de ui in halve ringen
  4. plet de knoflookteentjes licht
  5. Doe de aardappelpartjes, olie, ui, knoflook en kruiden in een kom en roer goed
  6. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel het aardappelmengsel hierover
  7. Zet 15 minuten in de oven
  8. Roer er de Parmezaan door en zet terug 15 minuten in de oven
  9. Klaar
OPMERKINGEN
  • Ik had vrij veel chilivlokken maar dat moet je echt naar smaak doen
  • Soms zijn er van die dagen dat alles tegenzit, je geen zin hebt om te koken maar wel trek hebt in iets lekker vettig en dat je eigenlijk al bijna je jas aan hebt om naar de frituur te gaan. Wel, op zo'n moment kan je beter dit maken. Eigenlijk heb je hier maar 5 minuten werk aan. Het is als hele maaltijd niet echt gezond maar beter dan frieten en een frikandel uit de frituur. (ik denk dat het dan 1 portie is)
  • Ook lekker als snack
  • Ik vind zo gebakken uitjes wel lekker, als je daar niet echt voor bent kan je ze beter weglaten
  • Probeer eens andere kruiden ui
  • Lekker met bijvoorbeeld zelfgemaakte mayonaise

1 opmerking:

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...