dinsdag 17 juni 2014

Snel sinaasontbijt

Soms loopt er al eens in de planning mis en af en toe ook tegelijkertijd. Ik die geen noten te week had gezet om melk te maken en vriendje die geen fruit koopt. Dan heb ik gisterenavond maar snel iets ander bedacht met wat ik vond: Sinaasappelsap. Oranje ontbijt op de dag dat de duivels moeten spelen, dat kan eigenlijk  niet,maar toch. Een foto ben ik vergeten te nemen met mijn slaapkop.

Voor 2 porties
  • 50gr havermout
  •  2 glaasjes sinaasappelsap
  • 6 gedroogde abrikozen
  1.  Snij de abrikozen in stukjes
  2. meng alle ingrediënten in een afsluitbaar bakje
  3. Zet een nachtje in de koelkast
  4. Klaar
OPMERKINGEN:
  • mooie oranje gedroogde abrikozen zien er misschien lekkerder uit dan de bruine maar de oranje zijn gezwaveld en dat is niet zo goed.
  • Sap uit concentraat wil zeggen dat men het sap eerst uitdroogt en nadien terug aanlengt met water. Dat is eigenlijk niet zo goed maar wij drinken zelden appelsiensap en hebben het meer in huis voor als er bezoek is en voor een paar keer op een jaar vind ik dat niet zo erg.
  • Versgeperst sap zal ook wel heel lekker zijn maar dan is het minder snel;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...