donderdag 12 juni 2014

Makkelijke milkshake banaan

Warm weer vraagt om milkshake en de favoriet van mijn vriendje is toch wel milkshake banaan. Ik probeer niet te vaak bananen te kopen omdat die toch van ver moeten komen en dus niet zo duurzaam zijn. Maar af en toe moet het wel kunnen vind ik.
Dit recept is super simpel maar vraagt een uur geduld.

Voor 2 porties
  1. Ontpit de dadels
  2. Snij de banaan in grove stukken
  3. Doe alles samen in een afsluitbaar bakje
  4. zet een dik uur in de diepvries
  5. Giet alles in de blender en meng tot een smeuïg geheel 
  6. Geniet op je terras van een lekkere milkshake
OPMERKINGEN
  • Andere melk kan natuurlijk ook
  • de dadels kan je eventueel weglaten
  • Als je al banaan in de vriezer hebt liggen kan je ook de dadels een half uurtje weken in de melken dan samen met de bevroren banaan in de blender doen
  • Ik had als kind een herbruikbaar rietje met een een lepeltje aan. Misschien moet ik dat toch eens terug zoeken want milkshake met een rietje is toch leuker ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...