woensdag 4 juni 2014

Lunchsalade met kikkererwten

Soms probeer ik er op te letten om wat minder granen te eten. Maar als je zoveel mogelijk veganistisch te eten vind ik dat niet altijd gemakkelijk. Maar nu heb ik dus een vegan graanvrije salade gemaakt, wel met kikkererwten. De groenten zijn puur toevallig,ze zaten nu eenmaal in mijn pakket

Voor 2 porties
  • 100gr gedroogde kikkererwten
  • een halve komkommer
  • een tomaat
  • een stronkje witlof
  • een paar blaadjes sla
  • 2 stengels lente ui
  • een lepel zonnebloempitten
  • een lepel balsamico azijn
  • een lepel olijfolie
  1. Week de kikkererwten in voldoende water voor een 6tal uur
  2. Giet af en spoel. Kook ze gaar (kooktijd is afhankelijk van weektijd en ouderdomvan de erwten. Bij mij was het ongeveer een uurtje), giet af en laat afkoelen
  3. Snij de slain reepjes, de tomaat, komkommer, lenteui en witloof in stukjes en roer door elkaar
  4. Meng de balsamico en de olie en giet de vinaigrette over de groenten
  5. Roer er de afgekoelde kikkererwten door en werk af met zonnebloempitten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...