maandag 5 mei 2014

Lunchsalade met haring

Ik houd wel van rolmops, haring in het zuur. Nochtans had ik dit al maanden niet gegeten want als ik in de winkel bedacht dat ik nog wel eens rolmops wou vond ik enkelpotten met suiker of chemische zoetstoffen in. Ik had nochtans in een aantal winkels al eens gekeken maar weet niet meer in welke. Dat is dan weer het nadeel van in verschillende landen in verschillende winkels gaan winkelen.
Maar vorige week was ik in de Colruyt (grote Belgische supermarkt) en daar vond ik het eindelijk. De goedkoopste uit het rek dan nog, het huismerk van Colruyt. Nog beter was dat deze maar 1 E-nummer bevat, E330 of citroenzuur, een groen E-nummer. 
En dus stond ik op zondagavond weer uitgebreid in de keuken waar dan ook deze heerlijke lunchsalade uit kwam. Zo had ik vandaag een heerlijke lunch en morgen opnieuw.



Voor 2 porties
  • 180gr rolmops
  • 50gr boekweit
  • 1 appel
  • 2 wortelen
  • 8 kleine augurkjes
  • 1/4de wittekool
  • enkel slabladen
  • 1 lepel citroensap, nat van de rolmops of appelazijn
  • 2 lepels lijnzaadolie
  1. Kook de boekweit zoals aangegeven op de verpakkingen laat afkoelen
  2. Was de groenten en snij fijn
  3. Was de appel en snij fijn.
  4. Probeer de rolmops in mooie stukken te snijden
  5. Meng alles onder elkaar
  6. Meng er tenslotte de olie en citroensap onder.
  7. Klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...