woensdag 14 mei 2014

Banaanspread

Ik mijn broodbeleg altijd zelf. Zo weet ik zeker wat erin zit, kan ik makkelijk restjes opwerken, ben ik vaak goedkoper uit, heb ik veel afwisseling en kan ik volop experimenteren. Hier vind je een overzicht van een aantal heel succesvolle experimenten.
Maar gisteren wou ik eens iets zoet proberen. Ik had bananen in huis en dat leek me wel lekker maar het probleem met banaan is dat het makkelijk verkleurd. Dus kreeg ik het idee om er cacao bij te voegen, lekker en ook nog eens camouflage (hoewel het er nu ook niet echt smakelijk uitziet). En vanmiddag was het zeer lekker.



Voor 1 potje voor ongeveer 6 boterhammen
  • 25gr santen
  • 55ml kokend water
  • 2 lepeltjes cacaopoeder
  • 1 banaan
  • 1 lepel kokosolie
  • eventueel kokosrasp en/of cacao nibs ter versiering
  1.  Meng de santen met het kokend water zodat je dikke kokosmelk krijgt. Laat afkoelen
  2. Pel de banaan en doe samen met de cacao, kokosmelk en kokosolie in de hakmachine. Laat draaien tot je een gladde massa hebt
  3. Roer er eventueel nog wat kokosrasp of cacao nibs door of versier er je brood mee
  4. Bewaar de spread in de koelkast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...