vrijdag 2 mei 2014

Appelgemberdrank

Altijd water drinken is gezond natuurlijk maar soms ook een beetje saai dus maak ik graag wat specialer. Vooral als ik ga fietsen vind ik het wel leuk om iets anders dan water te drinken. In mijn groentepakket zat al enkele weken gember en je moet er toch iets mee.Nu nog hopen dat het wat fietsweer wordt

Voor een goed gevulde 1literfles
  • 1 liter water
  • 1 appel
  • een halve gemberknol(de maat die je in de supermarkt koopt)
  • een overvolle koffielepel honing
  1. Kook het water
  2. Schil ondertussen de gember en snij in stukjes (moet niet al te fijn)
  3. Was de appel (schil indien gewenst), verwijder het klokhuis en snij in stukken.
  4. Doe de appel en gember in een glazen kom en overgiet met het kokende water.
  5. Doe er de honing bij
  6. Dek af met een deksel of bord en laat minstens 1 uur trekken
  7. Probeer met een pollepel de stukken gember en appel met een beetje van het water in de blender te doen 
  8. Blend tot er amper nog stukjes inzitten (of geen natuurlijk)
  9. Giet voorzichtig over in een fles
  10. Zet een nachtje in de koelkast
  11. Je eigen sportdrankje is klaar.
OPMERKINGEN
  • de honing kan je eventueel ook weglaten of vervangen door ander zoet naar keuze
  • Je zou de drank eventueel nog kunnen zeven voordat je het in de fles giet maar mijn idee is dat het zo nog wat doorgaat met smaak geven. En de stukjes drijven boven dus die kan je er bij het uitschenken uithalen (en dan zijn ze lekker fris om op te eten)

3 opmerkingen:

  1. Hier heb ik alles voor in huis. Ga ik zeker proberen, want dat lijkt me super lekker en gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker doen, het is nog goedkoop ook.1 tip: ik houd wel van een gember nasmaak maar weet niet wat je kinderen daar van zullen vinden. Eventueel de hoeveelheid gember dan wat aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heerlijk uit! ga ik ook eens maken als ik gember over heb! Thanks in advance! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...