zaterdag 3 mei 2014

Appel-rabarbermoes

Rabarber, met Pasen had ik nog aan mijn ouders gevraagd of ze al hadden staan zodat ik wat kon meenemen maar spijtig genoeg was er nog geen. Nu zat er een beetje rabarber in mijn fruitpakket, samen met appelen. In het begin van het seizoen is het altijd terug even wennen aan de typische rabarbersmaak. Daarom begon ik met een zacht en makkelijk receptje.
Dit was lekker bij mijn versgebakken brood.



Voor 2 porties
  • 2 zoete appels (vb jonagold)
  • 1 grote stengel rabarber
  • 2 lepels rozijnen
  • Klein beetje water
  1. Was de rabarber. Snij in de lengt in 2 en dan in blokjes
  2. Was de appels, haal het klokhuis eruit en snij in partjes
  3. Doe de rabarber, appel en rozijnen in een kookpot (best geen al te brede want dan moet je er meer water bij doen en kan het te vochtig worden)
  4. Giet er water bij totdat de bodem ongeveer voor 0,5cm bedekt is
  5. Zet, met deksel op de pot, op een zacht vuurtje.
  6. Laat ongeveer 5 minuten staan en roer af en toe
  7. Haal dan het deksel weg (zodat er nog wat nat kan ontsnappen) en laat nog een paar minuten staan
  8. Klaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...