dinsdag 4 maart 2014

Rodekool salade met fruit

In het weekend had ik een rode kool aangesneden om aardappeltaart met rode kool te maken. Nu had ik nog 3 kwart rode kool over. De helft heb ik gewoon gestoofd met appeltjes. Van het laatste kwart heb ik een salade gemaakt.


Voor 2 grote porties
  • 1/4 rode kool 
  • 1 peer (conference)
  • 1 mandarijn
  • 2 lepels balsamico azijn
  • 2 lepels lijnzaadolie (of andere olie naar keuze)
  1. Snij de rode rool in kleine stukjes  (eerst in schijfjes en die schijfjes weer in stukjes) en doe ik een kom.
  2. Pel de mandarijn en verwijder zoveel mogelijk van de vliesjes. Snij de stukjes in 2 en doe bij de rode kool
  3. Was de peer en snij in blokjes.Doe bij de kool
  4. Overgiet met balsamico en olie. Roer goed.
Ik heb mijn salade 's avonds gemaakt en hij heeft dan een nachtje in de koelkast gestaan. Hierdoor was de rode kool wat malser.
Ik at dit bij lekker zelfgemaakt speltbrood maar ik denk dat het ook lekker is met gekookte boekweit er doorheen. (of quinoa, volkorenpasta, aardappelen,....)  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...