maandag 10 maart 2014

Marokkaanse broccoli

In mijn groentenpakket zaten 2 kleine broccoli's. Dus daar moest ik iets mee verzinnen en het werd iets heel makkelijk.In de Marokkaanse winkel had ik onlangs couscous van gerst gevonden. Maar ik had nog een klein beetje gewone couscous die ik eens moest opmaken. Vriendje was vandaag niet thuis dus maakte ik een lekkere maaltijd voor mezelf. maar je kan de couscous natuurlijk vervangen door volkorencouscous


Voor 1 persoon
  • 40gr couscous
  • 1 kleine broccoli (of een halve normale)
  • 1 mandarijntje
  • 20gr geitenkaas
  • 1 lepel ras-el-hanout kruiden (Marokkaanse kruidenmengeling)
  • Olie naar smaak
  1. Snij de broccoli in roosjes en kook een drietal minuten (snij de steel in dunne schijfjes die je niet kookt) en giet af
  2. maak de couscous klaar zoals aangegeven op de verpakking
  3. Verhit olie in een pan en bak de schijfjes broccoli. Voeg de rest vn de broccoli toe en bak op een laag vuurtje voor een paar minuutjes. Bestrooi met de ras-el-hanout
  4. Voeg de couscous toe
  5. Pel de mandarijn en voeg de partjes toe.Bak ongeveer 5 minuten
  6. Roer er de geitenkaas door en haal dan van het vuur.
  7. Smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...