donderdag 27 maart 2014

Exotische ontbijtpap met griesmeel

Deze week ontvang ik mijn vleespakket via de voedselteams. 7kg rundsvlees had ik besteld dus ik moest nog wat plaats maken in de vriezer. Gelukkig heb ik een goed werkend systeem om bij te houden wat er in de diepvries zit.

Dus wat haalde ik eruit? 1 banaan, een zakje ananas (ongeveer 100gr), 250 ml kokosmelk en in de koelkast lag nog een mango. Genoeg ingrediënten om een lekker ontbijtje mee te maken. 

Voor 2 grote porties
  • 1 banaan
  • 100gr ananasblokjes
  • een halve mango
  • 250mlkokosmelk
  • 250ml water
  • 50gr semoule d'orge (volgens mij gerst griesmeel in het Nederlands)
  • 1 koffielepel lijnzaad
  • 3 dadels
  1. Schil het fruit en snij in blokjes
  2. Ontpit de dadels en snij in blokjes
  3. Doe de kokosmelk, het water, griesmeel en fruit in een kookpot en breng op een zacht vuurtje aan de kook. 
  4. Roer regelmatig en laat ongeveer 2minuten koken. 
  5. Zet het vuur klein, roer er het lijnzaad door.
  6. laat nog ongeveer 5 minuten verwarmen (niet koken)
  7. Haal van het vuur.
  8. Je kan de pap warm of koud eten (of zoals in mijn geval, 1 dag warm en de tweede dag koud)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...