woensdag 26 maart 2014

Chocoladecakejes - projet 1001

Toen ik begon met project 1001 was het mijn bedoeling om echt alle experimenten te delen. Voorlopig waren ze allemaal heel positief. De laatste is iets minder maar dat was meer omdat ik ondertussen met andere dingen bezig was en te laat de cakejes eruit haalde.Stiekem heb ik getwijfeld of ik het recept welzou delen maar ik had het mezelf beloofd. Bij iedereenmislukt er wel eens iets.

En als ik het verbrande topje wegsnij blijft er een heel lekker cakeje over.
De cacao nibs proef je in dit recept wel maar ze geven een beetje een bittere smaak die wel goed smaakt.

In het boek is dit nummer 88 triple chocolate cupcakes. In plaats van cacao nibs gebruikten ze 3 soorten chocoladestukjes (puur, melk en wit) maar daar zit overal suiker in dus paste ik het aan


Voor 6 cakejes

  • 50gr geraspte kokos
  • 40gr speltmeel
  • 1/2 koffielepel wijnsteenzuurbakpoeder
  • 25gr santen
  • 25gr kokosolie
  • 1 lepel lijnzaad +3 lepels water
  • 15gr cacaonibs
  • 1 lepel cacao
  1. Verwarm de oven voor op 180C
  2. Doe de santen en kokosolie in een vuurvaste kom en laat smelten in de oven
  3. Meng het lijnzaad met het water
  4. Meng het speltmeel met het bakpoeder, de geraspte kokos, de cacao en de cacaonibbs.
  5. Meng er het lijnzaad en de gemsloten kokosolie en santen door.
  6. Verdeel het mengsel over 6 muffin vormpjes en bak ongeveer 10minuten in deoven (15 was duidelijk te veel in mijn over)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...