zondag 23 februari 2014

Zalmsla

Ik koop eigenlijk zelden boterham beleg. Ik maak het meestal zelf. Vaak vegetarisch of veganistisch maar nu eens niet. Ik hield vroeger wel van zalmsalade en had nu zin om dat te maken. Zeker omdat er in mijn groentepakket van mijn voedselteam weer veldsla inzat. Heerlijk zelfgebakken speltbrood met zelfgemaakte zalmsla en beetje veldsla erover. Dat is pas een lunch om van te genieten. En nog suikervrij en E-nummervrij ook.


Voor een groot potje
  • 1 blikje zalm
  • 1 wortel
  • een halve ui
  • 3 koffielepels kappertjes
  • dille
  • peper
  • zout
  • 1 lepel citroensap
  1. Schil de wortel en snij in grote stukken
  2. Pel de ui en snij in grote stukken
  3. Hak fijn in de keukenmachine
  4. Voeg de kappertjes, zalm, citroensap en een koffielepel dille toe
  5. Hak verder in de keukenmachine tot het goed gemengd is
  6. Kruid af met peper, zou en eventueel nog wat dille
  7. Serveer met brood en wat groentjes zoals bijvoorbeeld veldsla of tomaat 
  8. Bewaar tot 3 dagen in de koelkast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...