donderdag 13 februari 2014

Spaghetti Napolitana

Pizza Napolitana is bij mijn weten tomatensaus, ansjovis, zwarte olijven en kappertjes. Dus waarom zo geen pastasaus maken? Ik heb het geprobeerd en kan je zeggen dat het heerlijk is. Dit is ook een makkelijk gerecht om 2 dagen te eten. Gewoon de pasta onder de saus mengen, bewaren in de koelkast en dan zachtjes opwarmen in een pan.     


Tijdens het koken merkte ik pas dat de bokaal zwarte olijven zo goed als leeg was.Daarom heb ik maar wat groene toegevoegd. De zwarte olijven waren bij mij niet E-nummervrij. De groenen olijven die ik bij een Marokaanse winkel had gekocht waren wel E-nummervrij.

In passata van de aldi zit geen E-nummer maar in de gepelde tomaten zit citroenzuur, net als in de kappertjes (van de lidl) . Dit is een groen E-nummer en mag in mijn visie wel. De Ansjovisjes heb ik eens tijdens de Griekse week bij de Lidl gekocht en waren verrassend genoeg E-nummer en suikervrij. Afhankelijk van je ingrediënten kan dit dus een E-nummervrij gerecht zijn.

De paprika heb ik zelf ingevroren en deze zomer ben ik van plan om ook zelf  tomaten te bewaren. Moet alleen nog uitzoeken hoe maar ik heb nog tijd genoeg

Voor 4 porties
  • 160gr volkoren spaghetti (of andere pasta)
  • 1 ui
  • 1 teentje look
  • 1 rode paprika in reepjes
  • 1 blik gepelde tomaten (400gr)
  • 1 brik passata (500ml)
  • 1 lepel Provençaalse kruiden
  • 5 zwarte olijven en 10 groene olijven (of beter nog: 15 zwarte)
  • 100gr ansjovis
  • 8 volle koffielepeltjes kappertjes
  • olijfolie
  • peper
  1.  Snipper de ui en de look
  2. Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking
  3. Verhit de olijfolie in een grote pan en fruit de ui en look. Voeg de Provençaalse kruiden toe
  4.  Snij ondertussen de olijven in halve ringetjes en doe bij in de pan
  5. Voeg de paprika toe (bij mij was die nog niet ontdooid en dat was geen probleem)
  6. Voeg de gepelde tomaten en de passata toe. Snij  met een houten lepel de stukken tomaten klein
  7. Snij de ansjovisjes in 3. Voeg samen met kappertjes toe (houd eventueel een beetje ansjovis opzij voor de garnering)
  8. Laat de saus een paar minuten koken en werk af met peper
  9. Serveer de pasta met de saus. Garneer eventueel met een beetje ansjovis, kappertjes en Provençaalse kruiden.
  10. en drink er een lekker biologisch rood wijntje bij ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...