woensdag 5 februari 2014

Sinaasappelcakejes - Project 1001 - 24

Vandaag begonnen met een nieuw project, project 1001 waar ik nog wel enkele jaartjes "zoet" mee zal zijn. Ik had appelsienen in huis en wou daar iets mee bakken. En het eerste recept dat ik tegenkwam was nummertje 24 Sultana & orange queen cakes.
De eieren, margarine en tarwebloem heb ik vervangen. De suiker heb ik weggelaten en ik heb een beetje geraspte kokos toegevoegd voor het volume. De melk die ze erin deden heb ik vervangen door extra sinaasappelsap
Het eerste experiment uit project 1001 was alvast goed geslaagd.







Voor 9 cakejes

  • 100gr speltmeel (volkoren dus)
  • 1 sinaasappel
  • 60gr kokosolie
  • 30gr rozijnen
  • 1 lepel lijnzaad + 3 lepels warm water (of 1 ei)
  • 5gr (wijnsteenzuur) bakpoeder
  • 15gr geraspte kokos
  1. Verwarm de oven voor op 190C
  2. Meng het lijnzaad met het water
  3. Doe de kokosolie in een kom en zet in de oven tot het gesmolten is (je kan ook op het vuur smelten maar de oven staat toch al aan)
  4. Pers de helft van de sinaasappel uit. Rasp de zeste (oranje schil) van deze helft.
  5. Pelde andere helft van de sinaasappel en snij in stukjes.
  6. Meng het meel met het bakpoeder, de rozijnen en de kokos. Voeg de andere ingrediënten toe en als laatste de gesmolten kokos.
  7. Verdeel het deeg over 9 muffinvormpjes
  8. Zet ongeveer 15 minuten in de oven.
  9. Laat afkoelen en eet smakelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...