dinsdag 25 februari 2014

Salade met bloemkoolcouscous

Ik was het al een aantal keren tegengekomen op verschillende sites en nu er een bloemkool in mijn groentepakket zat wou ik het graag eens zelf proberen. Bloemkoolcouscous. Het idee is simpel.In plaats van gewone couscous van graan (meestal tarwe) maak je couscous van bloemkool. En het is nog lekker ook. In mijn groentepakket zat ook nog veldsla, zwarte rammenas (die geschild ook gewoon wit is) en kleine cherrytomaatjes. Allemaal dingen die mee in een lunchsalade kunnen (er waren ook nog andere groente die ik voor iets anders ga gebruiken.)De rest komt gewoon uit mijn voorraadkast.
De bloemkool in dit recept wordt dus niet gekookt. De rest van de bloemkool heb ik geblancheerd en in de diepvries gedaan. Daar ga ik binnenkort wel iets anders lekkers mee maken.
Dit recept is suikervrij, E-nummervrij en vegan.
1 portie lekkere lunch

Voor 2 porties
  • 200gr rauwe bloemkoolroosjes
  • 1 zwarte rammenas (bol)
  • 9 cherrytomaatjes
  • 30gr gedroogde rode linzen
  • 2 handjes veldsla
  • een halve ui
  • 2 lepels lijnzaadolie (of andere olie)
  • 2 lepels balsamicoazijn (of andere azijn)
  • 2 lepels geschaafde amandelen (optioneel)
  • 2 lepels gemengde pitten en zaden (optioneel)
  1. Kook de linzen gaar zoals aangegeven op de verpakking
  2. Doe de bloemkoolroosjes in de hakmachine en hak. Je ziet direct dat je bloemkoolcouscous krijgt. Zorg dat alle grote stukken weg zijn.
  3. Pel de ui en snipper
  4. schil de rammenas en snij in stukjes
  5. Was de tomaatjes en snij in 4
  6. Was de veldsla 
  7. Doe de groenten, zaden, olie en azijn samen in een kom of bakje (Als het zoals bij mij meemoet naar je werk) en roer goed
OPMERKINGEN:
  •  Je kan de balsamico en olie ook mengen en bij het eten pas bij de salade doen.Het zelfde geld voor de zaden en pitten. Als je ze er bij het eten zelf onder mengt blijven ze krokant.   
  • Varieer naargelang de groente die je in huis hebt.

De bloemkoolcouscous

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn altijd leuk om te lezen dus bedankt dat je er even de tijd voor neemt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...